Training Klantgericht Communiceren

Voor medewerkers die hun communicatie meer op maat van hun klant willen afstemmen.

We leren hoe jij je als medewerker op positieve wijze kan onderscheiden ten opzichte van de concurrentie, hoe je voortdurend een goede indruk maakt op jouw (toekomstige) klanten te maken én te behouden.  Je leert ook om grondig te achterhalen wat de wensen van de klant zijn en hoe je daar jouw communicatie op aanpast. Je weet een gesprek zo te sturen dat jij controle behoudt over het gesprek.  Zonder dat de emoties de overhand krijgen en met behoud van de eigen grenzen.

Kom jij als medewerker vaak in contact met klanten?  En heb jij ook het gevoel dat deze klanten steeds mondiger, veeleisender of lastiger worden?  Ben jij bereid jouw communicatie deels aan te passen aan hun noden maar heb je geen idee hoe je dit precies doet?  Dan ben jij de ideale deelnemer voor deze opleiding.

Na deze interactieve en praktijkgerichte training:

·       Ben je je bewust van jouw huidige stijl van communiceren met klanten.

  • Ontdek je de nodige vaardigheden om klantgerichter te handelen.

  • Weet je welke verschillende types van klanten er zijn en wat hun preciese verwachtingen zijn.

  • Creëer je meer win-winsituaties voor jezelf en je klanten. En buig je beter de wensen van de klant om naar de wensen van het bedrijf.

  • Pas je de belangrijkste gesprekstechnieken toe om een succesvol klantengesprek te leiden. Je behoudt hierbij de controle. Je leert constructief omgaan met lastige vragen of moeilijke situaties. 

De opleiding duurt van 9u00 tot 17u00.

Trainer: Wouter Vanhove

In de training ‘Klantgericht Communiceren’ leer ik jou een dag lang om jouw klantgerichtheid te verbeteren.
Ik bied je een aantal concrete tips en trics aan en een aantal eenvoudig toepasbare technieken zodat jij in de toekomst met meer succes zal communiceren met jouw klanten.

Wat vertellen anderen over deze opleiding?

Vol passie, gedrevenheid, interactie en vooral veel humor kan Wouter een groep boeien en meenemen in een verhaal. Zijn sterke interactie & visualisatie, creatieve pen, onuitputtelijke zin voor entertainment en enorme ontwikkelingsgerichtheid maken van hem een TOP trainer & coach!
Annelies Ceulemans
Training Manager bij Tempo-Team
Onlangs had ik het genoegen deel te mogen nemen aan de studiedag georganiseerd door het VSDV. Het onderwerp van deze dag ‘HOE WERKT COMMUNICATIE NU ECHT?’ werd gebracht door Wouter. Hoewel ik vanuit mijn salesfunctie al meerdere keren rond dit onderwerp opleiding heb gekregen was ik echt aangenaam verrast. Wouter slaagde erin om op een zeer vlotte, ongedwongen manier de ganse groep actief te laten participeren. Iedereen werd betrokken en aan de hand van concrete vragen en praktische voorbeelden kregen we inzicht in de verschillende ‘kleuren’ van mensen. Geel, groen, blauw, rood? We hebben alleszins veel geleerd en ook veel gelachen. Het enthousiasme was zeker te voelen bij de ganse groep. Ik ben ervan overtuigd dat deze dag niet onopgemerkt is voorbijgegaan. In elk geval: een absolute aanrader!
Greet Van den Bergh
sales – CleanLease