Waarom storytelling je communicatie naar een hoger niveau tilt

Wat is de kracht van storytelling? Steeds meer copywriters, journalisten en communicatie-experts gebruiken een verhaal om een boodschap over te brengen. Ook in het bedrijfsleven worden verhalen steeds belangrijker. Een goed verhaal kan je werknemers bijvoorbeeld helpen om veranderingen te visualiseren. Een technische uitleg van de visie en doelen zijn belangrijk, maar mensen zijn vooral …

Waarom storytelling je communicatie naar een hoger niveau tilt Lees verder »

Deze communicatieblunders kunnen je loopbaan om zeep helpen

Niet alleen in je werkomgeving moet je constant op je woorden letten, maar ook in het dagelijkse leven. Zo zijn er meerdere mensen ontslagen voor wat ze op Facebook of in een bar vertelden. De volgende soortgelijke communicatieblunders kunnen je carrière kraken.   Niet opletten  Het is weer tijd voor de maandelijkse teamvergadering. Als je …

Deze communicatieblunders kunnen je loopbaan om zeep helpen Lees verder »

Daarom betaalt deze CEO 50 euro per paragraaf om beter te communiceren

Hoeveel zou jij willen uitgeven om de onverdeelde aandacht van klanten, zakenpartners en investeerders te grijpen? Met alle signalen en prikkels in het dagelijkse leven, maar ook online, kunnen we tegenwoordig slechts 8 seconden onze focus behouden. Het komt er dus des te meer op aan dat je snel, duidelijk en treffend communiceert. Daarom besliste …

Daarom betaalt deze CEO 50 euro per paragraaf om beter te communiceren Lees verder »

4 redenen waarom luisteren je bedrijf doet groeien

Het internet staat vol met tips over hoe je beter communiceert, de lichaamstaal van je gesprekspartner leest en welke woorden je liefst wel of niet gebruikt. Maar, deze artikels focussen vooral op de sprekerzijde, terwijl de luisteraar steeds belangrijker wordt. Vandaag geven we je 4 redenen waarom luisteren zo essentieel is als je met je …

4 redenen waarom luisteren je bedrijf doet groeien Lees verder »

5 simpele tips voor de beste salespresentatie

Bezorgt een geslaagde verkoop jou ook een kick? Met de volgende vijf tips maak je van je salespresentatie de beste pitch ooit.   KISS  Ofwel “Keep it short, stupid!” Het klinkt wat bruut, maar deze simpele regel zorgt keer op keer voor een overtuigende presentatie. Want niemand luistert graag naar iemand die blijft doorratelen. Toch …

5 simpele tips voor de beste salespresentatie Lees verder »

Deze kleine factor maakt voor medewerkers een groot verschil

Als je aan werknemers vraagt wat ze zouden veranderen aan interne communicatie, is er één factor die steeds terugkomt aan de top van hun lijstje: timing. Volgens medewerkers, timen bedrijven hun communicatie op twee foute manieren.   Ten eerste komt sommige info te vroeg. Enkele voorbeelden uit een survey:   “De informatie-afdeling informeerde me voor …

Deze kleine factor maakt voor medewerkers een groot verschil Lees verder »

De kostprijs van slechte communicatie

We weten dat communicatie ons helpt om onze doelen te bereiken, collega’s te verbazen en beter zaken te doen. Maar op welke vlakken blokkeert slechte communicatie ons? We willen allemaal meer leiderschap, vertrouwen en competentie uitstralen. Met slechte communicatie kunnen we echter onze individuele kwaliteiten niet overbrengen aan het team, waardoor we dus aan waarde …

De kostprijs van slechte communicatie Lees verder »